qcs è cambiato/something has changed

Ho messo annunci. Ho chiamato uno di Sesto, ma ha detto di richiamare tra una settimana.

Ho trovato lavoro. Non è il top, ma non mi posso imbolsire più di così.

Sono rimasta con pochi soldi e ho deciso di lavorare.

Faccio quello che dice il Dons che ha ragione, anche per esperienza lo dico. Queste suore non mi hanno accettata finora.

Obiettivamente non sono convinta… tante persone hanno bisogno di assistenza… e io mi chiudo in un convento.

Diciamo che tante altre persone hanno bisogno di assistenza spirituale, quella che S. Teresina fa a me. Quando soffri e leggi Teresina che elogia la sofferenza, la considera una grazia e desidera soffrire ancora di più… va tutto meglio. E anche io la amo perché so che lavora.

Io mi chiedo che cosa mi può dare in più la clausura, il monachesimo che la vita attiva non mi possa dare. Ci sono ordini che si dichiarano contemplativi attivi. Cioè c’è sia la contemplazione che l’azione, come le riparatrici.

È ovvio che bisogna scontrarsi con tutti, difendersi da tutti. Nessuno accetta la diversità nell’altro. Allora che cosa bisogna fare? Bisogna fare orecchie da mercante. Non lasciarsi abbattere, deviare. Non rinunciare a quello che si ha intenzione di fare e che si sta facendo. Fare tutto e non rinunciare a niente.

 

I put announcements. I called someone , but he said to recall in a week. I found job. It is not the top, but I can’t procrastinate.

I have few money left and I decided to work.

I do what Dons says, that is right, also for my experience. These nuns have not accepted me till now.

Objectively I am not convinced. so many people need assistance. and I enclose me in a convent.

so many other people need spiritual assistance, as the one that St. Teresina does to me. When you suffer and you read Teresina who praises suffering, who considers it a grace and desires to suffer even more… you feel better. And also I love it, because I know that it works.

I wonder what the seclusion can give me as a plus, that active life cannot give me. There are orders who claim to be contemplative and active. There is both the contemplation and the action.

It is obvious that it needs to encounter with everybody, to defend from everybody. Nobody accepts the difference in the others. Then what it needs to do? It needs to make merchant ears. Don’t let them demolish you, divert your way. Don’t give up what you are doing. do all and don’t give up anything.

 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s